Jun 23, 2011

Detik-detik Manis

Alhamdulillah tamat sudah Minggu Pengurusan Pelatih Baru untuk Pengambilan Jun 2011.Pelbagai kenangan manis, pahit dan masam yang dapat dikutip. Terima kasih kepada semua pihak terutamanya sahabat Jawatankuasa Perwakilan Pelajar (JPP) yang bertungkus-lumus menjayakan minggu ini.Begitu juga pihak pentadbiran dan pensyarah pembimbing yang banyak memberikan tunjuk ajar kepada kami. 
Bagi sesi kali ini, merupakan sesi yang kesekian kalinya Izz Zayani terlibat dengan minggu orientasi ini.Walaupun dahulunya, memang portfolio yang lain dan kini yang lain namun situasi dan kelainan tetap dirasai.

Entah mengapa kali ini dirasakan cukup bermakna.Terharu dengan layanan baik para pelatih Unit L bukan bermakna unit lain tidak baik namun orientasi kali ini lebih mendekatkan jarak hati dan ruang untuk bersama.Alhamdulillah mungkin kerana niat di hati yang menuju satu wawasan dan kata sepakat.

Ucapan maaf beribu kali bahkan berjuta kali juga ingin Izz Zayani ungkapkan dan lafaskan lagi kerana tidak sanggup ingin mengenangkan kezaliman yang dilakukan demi menjayakan "Lakonan Malam Bersama JPP" pasti akan anda kenang sampai bila-bila. Tidak sangka dapat menepis topi seorang pelatih baru yang disemat cantik dan rapi di atas kepala sehingga jatuh ke tanah akibat "lakonan" tersebut.Astaghfirullah...kembali betulkan niat demiNya.Maaf ya adik-adikku,malam tadi mungkin kerana terlalu menjiwai watak atau sudah lama tidak mengeluarkan suara "singa".Aduhai sabarlah ya?

Hari ini, sesi penutupan merupakan sesi paling bermakna apabila dapat bersua muka sekali lagi dan dapat menerangkan segala-galanya.Alhamdulillah,disambut dengan air mata kegembiraan dan keterharuan oleh adik-adik.Nampaknya,kurang juga beban yang ditanggung dalam hati akibat rasa bersalah yang membelenggu diri.Ucapan terima kasih juga diberikan kerana memberi tunjuk ajar.Alhamdulillah niat kami dapat difahami dan diterima dengan baik oleh mereka.Paling terharu apabila kami dihadiahkan serentang kad ucapan yang ditandatangan oleh semua pelatih baru.Alhamdulillah..terima kasih Ya Allah.

Hari ini pengakhiran Minggu Pengurusan Pelatih Baru namun merupakan permulaan tapak mereka untuk terus melangkah di bumi IPG Kampus Ipoh ini.Maka tanggungjawab masih digalas berat di bahu kami.Sahabat-sahabat seperjuangan JPP terasa sungguh indah ukhwah yang terjalin dipermulaan semester baru ini harapan hati moga diteruskan jalinan ini jangan ada lagi duri-duri dan ranjau-ranjau dalam diri kita.Jika ada, biarlah yang bisa kita kutip dan redah bersama-sama.InsyaAllah...niat kerana Allah kerana agama...

p/s: Moga dapat mengutip kenangan terindah bersama kalian di penghujung sisa kita bersama dalam kepimpinan ini.Beri tunjuk ajar pada diri hamba yang banyak kekurangan dan kelemahan diri ini.Terima kasih sahabat-sahabatku.^__^

No comments: