Jun 22, 2011

Bebanan Kian Ringan

Alhamdulillah....kemaafan memang sukar diluahkan, pabila hati sudah dibelenggu dengan hasad pelbagai perkara negatif akan bersarang menyebabkan hati,jiwa serta fizikal individu menjadi kurang baik.
Namun sedarlah perkara dahulu biarlah berlalu, bawalah hati bukalah minda...

Alhamdulillah kini semakin kuat menghadapi ujian dan hati telah mula memadam kisah-kisah duka.Terima kasih Ya Allah..terasa kembali bertenaga dan kembali kepada sediakala.

Ingin mula belajar menjadi diri sendiri, belajar memaafi dan menerima insan-insan lain.Biarlah duka yang dahulunya pernah ada biarkan sahaja kerana redha Allah yang diingini..

Tidak sempurna iman seseorang itu, sehingga dia mengasihi saudaranya, seperti mana dia mengasihi dirinya sendiri.(Riwayat Bukhari dan Muslim)


Maka, untuk memperoleh kehidupan yang lebih sempurna dan ketenangan hati maafkanlah kesilapan dan kekhilafan insan lain.Semoga dengan itu, bila tiba masa kita dihimpit kekusahan atau kita melakukan kekhilafan mudahlah insan-insan lain memaafkan kita pula.

Suburkanlah sifat-sifat mahmudah dalam jiwa untuk mendapat kecantikan yang abadi tanpa perlu berbelanja tinggi untuk bersolek,rawatan muka dan pelbagai lagi. Cukuplah dengan  kecantikan semulajadi yang lahir dari hati. InsyaAllah...

p/s:andai ada salah silap dan kekhilafan diri ini harap dimaafi..InsyaAllah,saling maaf-memaafi..^_^ jangan tunggu raya je nak minta maaf...^^,

No comments: