Mar 2, 2011

Minggu Keserabutan Melanda

Semoga dipermudahkan segala urusan pada esok hari.Kejohanan Sukan Tahunan kini menjelma lagi.Banyak perkara yang perlu disiapkan dan perlu semak kembali dalam masa tidak lebih dari 12jam dari sekarang.
Masa berlalu begiru cepat.Bermulanya dengan pemilihan sayap sukan kepada penubuhan organisasi sayap sukan,sukan tara dan kini Hari Kejohanan Sukan Tahunan IPG. 
Rasanya memang tidak banyak menyumbang tenaga walaupun penat juga menjadi "runner" ada je barang tidak cukup pergi beli.Ambil baju t-shirt dan macam-macam lagilah.
Namun yang paling seronok atau tergempar bila diberitahu bendera kejohanan hilang..serabutnya kepala hendak fikir.Manalah nak cari bendera kejohanan dalam masda dua hari.Apa lagi memecut laju sang hijau ku mencari kedai-kedai bukan restoran untuk menempah bendera kejohanan.Pelbagai kedai cuba ditanya dan dirunding semuanya menyatakan jawpan yang menghampakan.Sudahlah baget nak buatnya sangatlah tinggi.Dalam hujan lebat dan kilat sabung-menyabung kami pulang dengan hati yang hampa dan fikiran yang sangat serabut.Seserabut daun-daun yang bertaburan di atas jalanan. 
Tapi kami gagahkan jua kaki melangkah dan seterusnya keputusan diambil kami akan lukiskan bendera kejohanan sendiri.Alhamdulillah,dengan kerjasama sahabat di bilik rehat Blok J terciptalah lakarannya dan terus disambung mewarna di pondok asrama.Alhamdulillah cantik,berseni dan kreatif juga guru-guru ini walaupun ada yang tidak mengambil opsyen seni seperti saya. :)
Tiba-tiba handfhone seorang sahabat berbunyi dan menyatakan bahawa bendera kejohanan telah dipulangkan oleh insan yang menyimpannya.Hati bersyukur namun geramlah juga.tapi tidak mengapalah kerana melihat pada hasilnya tetap kami puas hati..
Esok Kejohanan Sukan,esok juga saya akan bertolak ke BTN bersama lima sahabat yang lain.Rasanya bagai tidak terurus masaku.Dengan pelbagai tanggungjawab yang belum disiapkan.Allah bantulah hambaMu ini,semoga segala yang ku lakukan ini mendapat keredhaanMu..amin..

No comments: