Mar 20, 2011

Alhamdulillah Masih Bisa Bernafas..

Terima kasih Ya Allah kerana memberikan daku peluang dan ruang untuk bernafas di bumi Mu Ya Allah..kejadian petang tadi di tengah jalan raya amat menggerunkan daku. Walaupun hanya beberapa saat dan sempat ku mengelak terpaan kereta tersebut namun tidak terkata apabila kereta biru itu meluru memasuki lorong kereta ku sedang bergerak.Lori depan hampir rebah ke kiri begitu juga dengan kereta ku.Cuma lafas Alhamdulillah sahaja yang dapat ku katakan pabila kereta itu melepasi kereta ku dan daku dan adik ku selamat. Rasanya.mungkin mengantuk pemandu tersebut.Andailah hari ini hari akhir ku??bagaimana ya?(tidak dapat ku jawab persoalan di benak ku itu).

Tetapi, alhamdulillah daku bersyukur kerana esok permulaan kaki ku akan melangkah ke alam praktikum InsyaAllah..Hari ini, pada mulanya agak lucu sebab penuh kereta dengan barang-barang dan beg-beg kami.Macam nak menetap terus di luar. Dalam hujan lebat, saya,kak salma dan ahli keluarga ku sama-sama mencari rumah saudaraku itu. Nampaknya hanya suaminya yang ada kerana saudaraku Kak Haiza bertugas sebagai nurse..tetapi sungguh teruja bila disambut oleh anaknya yang comel si Akmal.."comelnya..pandainya dia..alalalala..."hihi

Namun disebalik keriangan ada juga kesedihan..kerana terpaksa meninggalkan roomate tersayang..Wanie, jaga bilik elok2..jaga diri ya?demam jangan lupa makan ubat.Ija tak ada seminggu nie..(ewah..baru seminggu belum sebulan)huhu...Sedih la nak tinggalkan roomate,entah makan ke tidak..entah gembira ke tak..sedih-sedih..huhuhu :( Jaga diri baik-baik tau!!Kalau rindu, tengok "Rabbit" tau..comel..hihi Maaf lah nak keluar tadi terbuat perkara lucu..Si Kura-Kura pink tu..tak boleh berenggang..tapi segan kat Akmal jadi tinggal je dalam kereta.mungkin karang akan di bawa masuk ke dalam rumah..tapi SEGAN!!!hihi ^^, Kepada Ani,Zura,Alin, Anez..tolong jaga roomate saya!!huhuhu (amanah nie..hihi)

Doakanlah semua ya??moga praktikal ini berjalan lancar...~All The Best Semua~ =)

2 comments:

aNez azHar said...

Astaghfirullahhala'zim...Alhamdulillah xda pape..hmm,.Insyaallah..amanah itu akan disimpan.. :)

Izz Zayani said...

Alhamdulillah..perkara xdijangka...tpi yg penting tolg jaga k.wanie..hihi :)