Dec 24, 2010

Semoga Tabah



Kali ini,izinkan saya bercerita tentang seseorang yang telah saya anggap seperti sahabat,adik dan seorang junior yang hebat bagi pandanganku. Dia seorang yang cukup tabah, selalu saya berfikir dugaan saya berat, tetapi dugaan Allah berikan untuk dia lagi hebat. Saya bersimpati dan hanya dapat mengirimkan doa serta kata-kata motivasi untuknya.
Dia seorang yang sangat baik dan ceria selalu, kadang-kadang bila bersama dengannya terlupa akan dia mempunyai penyakit yang sangat serius. Pada mulanya,dia hanya dikatakan mempunyai penyakit yang dapat disembuhkan melalui pembedahan tetapi setelah pembedahan dilakukan, kesakitannya kembali berulang.
Setelah pemeriksaan dilakukan lagi, kali ini dia disahkan mengidap barah. Hati mana yang mampu tabah, air mata mana yang tak bisa ditahan. Saya yang mendengar khabar itu cukup sedih inikan pula yang memiliki tubuh dan jasad tersebut. Tetapi saya cukup memuji dan bangga akan kekuatannya untuk terus menghadapi dugaan yang Maha Hebat daripadaMu Ya Allah.
Semoga dia sentiasa tabah menghadapi dan melalui semua ini.Terima kasih kerana saya diberi peluang untuk menjadi sahabat dan seorang insan yang turut bersama kamu. Saya cukup bangga dan kamu sangat hebat!

>Khas untuk insan tersebut semoga tabah melalui hari-harimu<

No comments: