Jul 22, 2011

Hikmah..

"Bukan ALLAH itu bakhil..Bukan ALLAH itu kedekut...namun ALLAH menahan sesuatu kepada kamu merupakan satu pemberian sekiranya ALLAH memberi sesuatu kepada kamu mungkin sesuatu hadiah atau larangan kepada kamu"

Allah mengatur sesuatu itu cukup cantik,cukup indah...walaupun kita sebagai seorang manusia kadang-kadang merasai kesukaran namun yakinlah dengan hikmah yang diaturkan oleh Allah..Dia yang Maha Menciptakan kita, maka pastinya Dia lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita.
Bersyukurlah dengan nikmat iman dan islam sesungguhnya banyak hikmah dan nikmat-nikmat yang ALLAH berikan dan akan berikan..bersyukurlah dengan apa yang telah kita perolehi.

Ingat, tidak selalunya bumi ini terus dibasahi hujan namun akan tiba mentari muncul berseri bersama pelangi.Syukur dengan nikmatMu dan pemberianMu semoga pemberian dan pinjamanMu ini bukanlah sesuatu larangan untuk kecapi kebahagiaan..Menitis air mata kesyukuran setiap kali memikirkan..Ya ALLAH jangan Kau palingkan hati kami daripadaMu.

Nikmat pemberian dan pinjamanMu ini tak terkata dan tak terlafas oleh ku..Cukup sayang dan banyak nikmat yang Kau berikan..Kesedihan dan mendung yang pernah berarak kini makin hilang, bukan daku tiak redha dengan qada' dan qadar Mu, namun tidak ku sangka pemberian Mu kini lebih berharga..

Terima kasih Ya ALLAH...moga pemberianMu menambahkan kesyukuran ku padaMu dan mendekatkan diriku denganMu kasih utama yang memberi nikmat ini..


syukur padaMu

No comments: