May 15, 2011

Janjejalan Taiping....

Aduhai mungkinkah kerana tekanan yang meninggi atau pun kerana ramai yang pulang ke kampung...idea rakan sebilik terus disokong dan disetujui.Sebenarnya ingin terus ke Gerik menemui ayahanda dan bonda yang tersayang tetapi jauh la pula..jadi keputusan dan haluan ditukar ke Taiping...

Walaupun memang orang Perak tetapi tidak habis lagi kawasan dan tempat-tempat menarik yang dilawati.Maka kiranya,menyambung kembali lawatan yang dahulu.. ^_^ Kura-kura hijau meluncur terus ke Tesco Taiping membeli santapan petang a.k.a makan malam..berhenti di Tasik Taiping makan tepi tasik..romantik kan?Permandangan yang cantik dan menghijau sangat menyamankan..segar..hilang tekanan yang memberat di kepala.Alhamdulillah...terima kasih sahabat-sahabatku memang hilai tawa kalian sangat bermakna..

Safari Night, pertama kali menjejakkan kaki di zoo di kala bulan purnama..hihi Alhamdulillah,seronok juga..terasa ibarat pencinta kehidupan liar dan alam sekitar pula.Namun rasanya kurang puas kerana banyak haiwan yang sudah lelapkan mata tetapi yang penting dapat mensyukuri keindahan ciptaan Allah.Subhanallah cantikkan kejadian makhluk yang Allah ciptakan..terutama manusia maka bersyukurlah..Kura-kura ku meluncur laju menuju ke Alor Pongsu rumah sahabat bagi melelapkan mata. Perjalanan akan diteruskan lagi ke Bukit Merah Lake Town Resort pula.

Mulanya ingin bertolak seawal yang mungkin..tetapi bila matahari sudah meninggi baru bertolak ke Bukit Merah..aduhai, perempuan lambatlah sikit...(yela..hihi) Kura-kura kembali digerakkan meluncur laju dan kadang-kadang perlahan kerana jalannya agak kurang baik..dah macam naik Roller Coster la eja..sabar ye sahabat..hihi Alhamdulillah sampai juga di Bukit Merah.Niat bukan hendak merendamkan diri tapi menuju ke Pulau Orang Utan dan melihat serta mengabdikan kenangan di sana di dalam kamera.

Pertama kali juga jejak kaki di Pulau Orang Utan.Agak sedih sebab tak dapat nak pegang dan sentuh orang utan.Baby orang utan sangat comel.Ada dua orang pelancong yang sangat excited masa tengok baby orang utan.Sampai riuh tempat tu dengan ajukan mereka pada baby orang utan tu tapi apa yang diperkatakan satu patah pun kami tak faham.Hanya senyumanlah yang dapat kami ukirkan.

Menjelang petang sebelum masuk solat Asar kami menuju pulang ke Ipoh.Kejap je kan??

Banyaknya ikan..eii....


cantiknya permandangan

tiket night safari

semangat bagi makan ikan



besarnya mike..garang..


baby orang utan comel!!


awak..nak yang ni boleh?? ^_^ (pada yang berkenaan)

Bergambar kenangan



Al Quran telah banyak menyebutkan di dalam ayatnya bahawasannya Allah SWT telah menciptakan alam ini dalam waktu 6 hari, di antaranya adalah:


ولقد خلقنا السماوات والأرض وما بينهما في ستة أيام وما مسنا من لغوب 

"Dan sesungguhnya telah Kami ciptakan langit dan bumi dan apa yang ada antara keduanya dalam enam masa, dan Kami sedikit pun tidak ditimpa keletihan." (Qaaf: 38)

No comments: