Apr 30, 2011

Beberapa Kisah...

Kembali menjejakkan kaki ke Sekolah Kebangsaan Kampong Pasir Puteh..niat di hati nak sambung buat mural yang tak habis diwarnakan...gementar sungguh, memikirkan reaksi warga sekolah..semuanya menjadi satu apabila rindu+sedih+gembira+takut..dapat past pelawat bila sampai di pondok pengawal.Pengawal tu pun segan-segan nak bagi sebab kenal kami.hihi Terima kasih dik,kami bukan orang jahat-jahat..^^

Sampai di pejabat, di sambut oleh Guru Besar.."Amboi, datang lagi?Rindu kat sekolah ye?"sambil tersenyum."A'a..rindu dan nak sambung mural yang xhabis lagi tu"malu juga jawab begitu..tapi memang itulah niat ye...Sambil menyelam minum air,maka mestilah pergi berkunjung ke Kelas 5 Al-Biruni..belum sempat masuk ke kelas telah ditarik oleh murid-murid.."Yei..Cikgu datang!!"..Jam menunjukkan pukul 11.50 dah masa loceng balik berbunyi.."Cepat..dah boleh balik..cikgu nak salam dengan cikgu dulu"..Tersenyum saya..datang pula seorang pelajar perempuan.."Cikgu untuk cikgu"terharu sebab nampak dia berkejaran ke KOOP membeli bunga tu...sabar hati jangan nangis.."Cikgu, hari tu xsempat nak bagi hadiah..ambil la cikgu" seorang pelajar lelaki yang sangat nakal."Aik...awak bawa hari ni k?Mana tahu saya nak datang hari ni?"pelik bin ajaib la...

Jawapan murid lelaki itu:" Tak ada lah cikgu...saya memang bawa hadiah ni hari-hari ke sekolah..saya simpan dalam beg..bila cikgu datang, saya akan bagi pada cikgu..hari ni kan cikgu datang jadi nie untuk cikgu..hari-hari saya tunggu cikgu datang"aduhai...terima kasih ye?sangat-sangat-sangat terharu..

Terima kasih zul


JaLaN-JaLaN Di TaIpInG

Walaupun agak lama juga telah berlaku peristiwa ni tapi nak cerita juga..pergi rumah Penjaga masa kecil-kecil ku.."pah long..eja sayang pah long"..pergi rumah mak angkat..pergi makan durian..nie jalan-jalan cari makan juga.. bersama Cikgu Salwa, Cikgu Siti Fatimah, Kak Salma(partner praktikum) dan saya..








Eja saaayang pah long..nnti eja pergi sana lagi ye?:)



Mak angkat... :)


Makan sampai kenyang..tangki perut dah full nie..huu




No comments: