Nov 30, 2011

SeBaNtaL

Bersyukur kepada Ilahi diberikan beberapa hari untuk merasai batuk,demam dan selesema. Diri ini bersyukur sudah lama rasanya tidak merasai nikmat sakit ini.Kadang kala, pabila larut malam menjelma hidung  daku tersumbat  menyebabkan sukar untuk bernafas.Pada masa ini otak ligat mengimbau kenangan lepas,kenangan bersama sahabat-sahabat yang tidur sebantal iaitu teman sebilikku.

Dahulunya Farahana seorang yang periang dan sangat happy go lucky.Hari-hari dihiasi dengan gelak tawa di bilik.Kemudiannya Noor Haszwani ini pun apa kurangnya,dahulu pendiam sekarang..hihi berjangkit dengan teman sebilik agaknya,sudah pandai mengenakan orang. Walaupun dua insan yang berbeza tapi yang samanya, kedua-duanya diberi ujian yang hebat iaitu "Ujian Kesihatan". 

Wujud juga rasa cemburu kerana daku tahu insan-insan yang hebat dan dikasihi olehNya sahaja yang akan diberi ujian sehebat itu.Jika daku ditempat mereka entah tabah tidak melawan semua itu. Daku sangat bangga dan memuji kekuatan mereka. 

Jika ingin dibandingkan dengan ubat yang ada boleh dijadikan farmasi sudah..Banyak sungguh..Daku yang jarang sakit ini, andai disuruh makan ubat, aduhai..sangatlah malas..kalau boleh ingin sahaja ada yang menyuap terus ke dalam mulut tetapi mereka perlu ikut jadual ubat yang disediakan.

Pernah juga menjadi "jururawat" yang xbertauliah.Mengatur jadual makan ubat.Aduhai sudah sama seperti jadual waktu belajar.Tapi memang daku akui kalian insan yang hebat.Semoga cepat sembuh ya sahabat.Jangan sedih-sedih,pasti ada hikmahnya...Tidak lupa juga kepada adik tersayang Shamimi semoga selamat dalam rawatan kimoterapi..^_^ Semoga diberi kekuatan kepada kalian..amin...

No comments: