Oct 8, 2011

Kerja Gila!!

Mendaftarkan nama dalam Misi Mendaki Gunung Kinabalu merupakan salah satu perkara yang tidak pernah terlintas dalam fikiran. Walaupun gementar dan gerun memikirkan cabaran dan liku-liku sewaktu mendaki nanti namun terus menguatkan hati.

Stamina..stamina...setiap kali berfikir tentang Misi ini. Hari ini sesi latihan yang pertama bermula iaitu mendaki Bukit Kledang.Ha..nama sahaja Bukit Kledang, Mengelembu Ipoh namun ketinggian dan cabarannya sukar untuk diluahkan.Memang penat.....sangat-sangatlah penat dan pancit.

Mendaki menggunakan jalan atau trek tar memang memenatkan tetapi dengan keindahan alam ciptaan Illahi..Sungguh cantik permandangan di sepanjang trek menuju ke puncak. Kami mengambil masa dua jam untuk menawan puncak Bukit Kledang.Alhamdulillah,saya juga tidak ketinggalan dalam menawan puncak tersebut.

Melihat ketinggian puncak yang menempatkan menara Telekom rasanya bagaikan tidak percaya telah sampai ke puncak.Alhamdulillah..tetapi nampaknya banyak kelemahan yang perlu diperbaiki. Akan datang perlu mendaki Gunung Korbu...bagaimanalah agaknya..semoga dipermudahkan segala-galanya..amin...

(menunggu para sahabat mengupload gambar) ^_^

No comments: