Jan 27, 2011

Sahabat Ku Ingin Selalu Diulit Tawamu..

Ku lihat disekelilingku ada tawa ada tangisan..bila ku tahu berita itu, terus akal ku kaku tidak dapat menterjemah langsung balit-balit tulisan patah-patah huruf yang terloret rapi di kertas putih itu. Hati sebak berbaur kemarahan.Entah pada siapa ingin aku lemparkan kemarahan ini??
Sahabat tidak rela daku berpisah dari kalian semua, ingin ku ikuti jejak langkah kalian namun, langkah kaki terhalang kerana tanggungjawab yang ku pikul.Ingin ku buang tanggungjawab ini,namun aku disedari oleh seorang sahabat, nasihatnya tentang “kita khalifah di bumi ini”.
Awan mendung kembali berarak, tika duka kembali bertukar ceria terpaksa ku berpisah dengan sahabat-sahabat yang banyak merawat luka ku.Yang tidak jemu melayan karenah ku.Terima kasih sahabat..ribuan malahan jutaan terima kasih atas budi yang disemai tak dapat ku balasi..
Mengapa kejap benar nikmat bersama kalian?setiap kali yang bakal dilalui tanpa kalian pasti memilukan..Ku lihat insan sekelilingku menangis,merapati perpisahan yang bakal berlaku ini.Daku??hilang sudah semangatku..Mana bisa ku bertahan tanpa gelak tawa kalian, tanpa nasihat dan motivasi kalian.Bersama kalian kita menyusuri alam mahasiswa, study bersama-sama. Ya Allah sangat indah kenangan bersama.
Ya Allah daku masih bertahan demi agama Mu demi tanggungjawab ini, berikanlah kami kekuatan..jangan Kau pisahkan hati-hati kami walaupun di alam realiti terpisah bukan lagi sebumbung namun ikatkanlah hati kami agar sentiasa bersama.
Nanti pulang dari kuliah tiada lagi bilik yang bakal daku kunjungi semata-mata ingin bertukar senyuman, hanya tinggal bilik kosong yang akan sentiasa terpahat kenangan kita bersama. Sahabat mengertilah yang daku benar-benar tidak kuat namun daku cuba mengumpul kekuatan hanya demi sebuah persahabatan..Terima kasih Ya Allah kerana berikan masa yang indah bersama mereka.
SAYANG KALIAN SEMUA

3 comments:

Siti Azlin Iris said...

sayang ija..terima kasih atas segala nasihat..pertolongan..dan kesanggupan melayan kerenah alin...huhu

Izz Zayani said...

sayang alin juga...alin pun sama sangat baik pada ija..harap terus berkekalan dgn berkat dan redha Nya..

Izz Zayani said...

sayang alin juga...alin pun sama sangat baik pada ija..harap terus berkekalan dgn berkat dan redha Nya..